ATG utvecklar kundservice med AI-driven röstassistent för telefon

27 juni, 2022 Posted by Okategoriserade 0 thoughts on “ATG utvecklar kundservice med AI-driven röstassistent för telefon”

Snabbare kundservice – både för de kunder som efterfrågar dagliga travresultat och de med mer komplexa frågor. Det är målet när ATG, marknadsledare inom trav- och sportspel, utvecklar sin kundservice i samarbete med Talking to me – specialister inom röstteknologi, digitala assistenter och automatisering.

– Vi ser en ökad efterfrågan kring AI-drivna röstassistenter som kan möjliggöra en ökad grad av självservice och förbättrad kundupplevelse, säger Mattias FalkendalTalking to me.

För ATG Customer Service rör en stor del av de inkommande telefonifrågorna resultat på de mest populära hästspelen – såsom Dagens Dubbel, Lunchdubbeln och V75. Tusentals samtal per månad kräver manuell hantering av kundservicepersonal vilket i sin tur skapar längre väntetider för mer komplexa kundservicefrågor.

– Det finns stora fördelar med teknologin som inte bara kan ge snabba svar till användaren och skapa en bättre kundupplevelse, utan även lösa mer komplexa uppgifter genom integration med bakomliggande system, säger Mattias FalkendalTalking to me.

Tillsammans med ATG:s innovationshub har Talking to me designat och utvecklat en anpassad röstassistent för telefoni, baserad på Googles senaste AI-teknologi som integrerats med ATG:s callcenterplattform. Lösningen hanterar nu tusentals förfrågningar.

– Vår satsning på innovation börjar redan bära frukt. Vi har lanserat flera nyheter och mycket mer är på gång. Vi tror mycket på röststyrningsteknologin och ser med glädje hur snabbt vår Customer Service förbättrat kundservicen ytterligare, säger Sten Andersen, Chief of Innovation & Future Affairs på ATG.

– Lösningen har effektiviserat jobbet med vår inkommande telefoni. Idag hanterar röstassistenten cirka 20 procent av våra inkommande samtal, berättar Fredrik Engzell, Head of Customer Service på ATG.

– Genom röstassistenten frigör vi tid för våra medarbetare att hantera mer komplexa frågor – samtidigt som våra kunder får tillgång till snabbare resultatsvar, utan väntetider. Nästa steg i utvecklingen handlar om att använda teknologin till att hjälpa kunderna lösa uppgifter till exempel i inloggat läge., säger Karolin Johansson, affärsutvecklare på ATG.